Werkwijze

Wij werken in kleine teams met vaste begeleiders en een aantal enthousiaste vrijwilligers. Dit vinden wij belangrijk; door in kleine teams te werken kunnen wij iedereen persoonlijke aandacht geven en ontwikkelen we een hechte band met onze medewerkers.

De 3 verschillende werkplekken zijn onderling sterk met elkaar verbonden. Werk je bij de Movers, dan kun je ook prima meedraaien in de Loods. Werk je oorspronkelijk in de Loods maar wil je graag eens helpen in de Store dan is dit ook mogelijk. Op deze manier kunnen wij een heel flexibel dagbestedingsaanbod neerzetten en moeiteloos inspelen op de ontwikkelvragen van onze bikkels.

De Movers opereren echt als team, in de Loods en de Store wordt ook meer individueel gewerkt. Wij streven naar verbinding met onze bikkels maar ook naar verbondenheid van onze medewerkers onderling. Het ontwikkelen van collegialiteit en teamgeest heeft onze aandacht.
Door actief bij te dragen aan de maatschappij, krijgen onze medewerkers waardering voor hun geleverde inspanning en kunnen zij als volwaardig lid aan onze samenleving deelnemen.

Intake

Als je interesse hebt in dagbesteding bij Bikkel zullen we eerst met elkaar kennis maken in een gesprek. We vinden het belangrijk dat de wens van de medewerker en ons aanbod goed op elkaar zijn afgestemd. Daarom wordt na een intakegesprek een proefperiode van maximaal één maand afgesproken. In deze periode kunnen we elkaar beter leren kennen en kan de toekomstige Bikkel ervaren wat het betekent om bij Stichting Bikkel te werken. Na deze proefperiode vindt een evaluatie plaats waarin op basis van de zorgvraag en de ervaringen een besluit wordt genomen over een definitieve plaats.

Heb je belangstelling of wil je iets weten mail of bel ons!

Referenties

Ouder van een van onze bikkels
Onze zoon Robin werkt ongeveer 1,5 jaar bij stichting Bikkel. Hij wilde graag fysiek werk doen. Eerst gekeken of er mogelijkheden waren bij een verhuis of transport bedrijf. Deze bedrijven vragen echter meer dan Robin aankan. (Lees meer...)

Praktijkonderwijs samenwerkingspartner