Missie & visie

Wij geloven in kleinschalige en uitdagende dagbesteding met een sterk persoonlijk karakter aangestuurd door de kracht van eenvoud.

Onze visie op dagbesteding is gebaseerd op de volgende 5 pijlers:

Persoonlijke aandacht

Wij zijn ervan overtuigd dat je door persoonlijke aandacht betekenisvolle relaties ontwikkelt. Een relatie krijgt betekenis als je echt met elkaar in contact bent, als er sprake is van gelijkwaardigheid en als je jezelf kunt zijn. Graag werken we met onze medewerkers op basis van deze persoonlijke band.

De kracht van eenvoud

We werken in kleine vaste teams, de lijnen zijn kort en de werkzaamheden duidelijk. Onze medewerkers weten wat we doen, hoe we het doen en waarom. Ze worden betrokken bij de processen en er is een veilige en open cultuur. Alles is bespreekbaar en we zijn eerlijk naar elkaar. Dit zorgt voor een sterke basis van vertrouwen.

Vrijheid

We werken met passie voor Stichting Bikkel en proberen deze passie over te brengen op onze medewerkers. We motiveren de betrokkenheid van onze bikkels door ze de vrijheid te geven met eigen ideeën te komen, door ze mee te laten denken over oplossingen ten aanzien van de werkprocessen en ze te laten experimenteren met wat ze bedacht hebben. Dit schept ruimte, vrijheid en een wederzijds respect. De kaders waarbinnen iedereen kan bewegen zijn heel duidelijk, maar wel ruim.

Ontwikkeling

Creativiteit in denken is belangrijk voor ons. Door als begeleider open te staan en mee te bewegen ontstaat er een groter speelveld en krijgen mensen de mogelijkheid zich te ontwikkelen op hun eigen manier. De persoonlijke band die we hebben met onze medewerkers, het vertrouwen en de duidelijkheid zorgen voor een veilige comfort zone. Onze visie op vrijheid zorgt voor speelruimte, uitdagingen en de ontwikkeling van zelfstandigheid. Fouten mogen maken is hiervan een natuurlijk gevolg.

Plezier

En dan misschien wel de belangrijkste van allemaal; plezier. Plezier verbindt. Plezier geeft energie. Plezier doet delen. Plezier zet je in beweging. Plezier maakt het werk, de dag en het leven van onszelf en anderen zoveel mooier!

Referenties

Ouder van een van onze bikkels
Onze zoon Robin werkt ongeveer 1,5 jaar bij stichting Bikkel. Hij wilde graag fysiek werk doen. Eerst gekeken of er mogelijkheden waren bij een verhuis of transport bedrijf. Deze bedrijven vragen echter meer dan Robin aankan. (Lees meer...)

Praktijkonderwijs samenwerkingspartner